Har du redan ett ID?

Logga in till Brf Tegelbacken i Uppsala - tryggt och säkert

Har du inget ID?

Skapa inloggning till Brf Tegelbacken i Uppsala - enkelt och gratis

Vad är det här?

Denna sida är ansluten till och drivs med hjälp av Socinets plattform.
När du har ett Socinet ID kan du använda det på alla Socinet-anslutna sidor. Läs mer




Felanmälan - fastigheten

Vem som ska ta emot din felanmälan beror på vilken typ av fel som uppstått. Om något inträffar på funktioner i din bostad och garanti fortfarande finns ska du kontakta leverantören. Fel som gäller gemensamma ytor som exempelvis innergården eller trappuppgång anmäls i första hand till styrelsen.

Mer information gällande bostanden och felanmälan finns under "Bostaden" på hemsidan.

Fastighetsfel

UBC - https://www.ubcfast.se/felanmalan
Tel. 018-125 538 E-mail: info@ubcfast.se

Felanmälan är öppen måndag till fredag 09.00-09.30 eller 12.30-13.00, övriga tider finns telefonsvarare.

Uppge alltid vad felet är samt namn, adress och telefon när du felanmäler.

Garantitid

Garantitiden för byggnadsarbeten är fem år. För vitvaror, blandare/vs-armaturer och ytskikt som målning och tapet är garantitiden två år. Garantibesiktningen gjordes cirka två år efter slutbesiktningen. Alla lägenheter kontrollerades då av besiktningsman. Entreprenaden anses avslutad efter godkänd slutbesiktning, och JM är inte längre aktiva direkt emot medlemmar.

Nu efter garantibesikningen anmäls fel som täcks av garanti skriftligen enbart av bostadsrättsföreningens styrelse till JM på webbformulär ”Reklamation år 3-5 ” som du hittar här.

Hiss

Vid fel på hissen, kontakta leverantören Kone direkt på telefon 020-72 20 20. 

Jour

Vid akuta fel efter kontorstid, dvs efter 16.00 på vardagar samt helger,  kontaktades tidigare JMs jouravdelning. Numera kan valfri jourtjänsteleverantör kontaktas då uttryckningen normalt bekostas av bostadsrättsinnehavaren, t.ex. https://www.relita.se/fastighetsjour/ eller https://ufs.nu/fastighetsjour-uppsala/

Detta bör undvikas och ska endast ske: 

  • Vid fel eller haveri där det finns risk för följdskador hos föreningen (exempelvis vid stora vattenläckage).
  • Vid andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid.
  • Med styrelsens inblandning.

OBS! Jourutryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet. Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du betalningsskyldig.

Brf Tegelbacken i Uppsala
brftegelbacken.se
JM - Hus att trivas i
www.jm.se